چگونه به خود احترام بگذاریم؟
11 جولای

احترام به خود، یعنی حفظ رابطه با کسانی که به شما احترام می گذارند – و به خودشان.
افراد منفی (حتی کسانی که به طور مستقیم با شما منفی و بد نیستند) ،افکار منفی خودشان را تخلیه می کنند و منشا الگوهای فکر منفی در درون شما می شوند. حتما این سخن قدیمی را شنیده اید:شما ترکیبی از افرادی هستید که بیشتر وقت خود را با آنها صرف می کنید.
به اندازه کافی به خودتان احترام بگذارید، تا مطمئن شوید که این افراد تاثیر مثبتی از شما می گیرند. در این ویدیو دکتر احمد شریف نژاد ترفندها و راه حل های مناسبی را به شما ارائه می کند

امروز میخواهیم در مورد این مطلب با شما حرف بزنیم که چطور به خودمان احترام بذاریم.ما گاهی به دیگران احترام میگذاریم و احترام گذاشتن به دیگران را در خیلی از مواقع یاد داریم.

به ان توجه میکنیم ;به کار بردن کلمات و طرز حرف زدنمان اهمیت میدهیم اما خیلی از مواقع ما انسان ها درست یاد نگرفتیم که چگونه به خودمان احترام بگذاریم.

امروز ما چند مورد را میگوییم که چظور به خودمان احترام بگذاریم:

اولین کاری که ما باید انجام بدهیم تا به خودمان احترام بگذاریم این است که تلاش کنیم خود واقعیمان با خود نمایانیمان یکی باشیم. ما ادم ها در درونمان یک افکارباورها و عقاید دیگری داریم .اگر آن افکار باورها و عقایدمان در بیرون یک چیز دیگری باشد یعنی نقش دیگری را در بیرون یا اجتماع داشته باشیم و آن نقشی که در اجتماع داریم با خود واقعیمان اختلاف داشته باشد تعارض به وجود می آید.

این تعارض در بلند مدت مارا مریض میکند.خیلی از استرس و اضطراب ها نشات گرفته ازاین است که که خود واقعی ما با خود واعی ای که در بیرون نشان میدهیم یکی نیست.

پس اولین کاری که ما میتوانیم انجام بدهیم و به خودمان احترام بگذاریم این است که حرف ها و صحبت هایمان و آن چیزی که در بیرون نشان میدهیم با درون خودمان هماهنگ باشد.

دومین کاری که باید انجام دهیم این است که تلاش نکنیم همیشه و در همه موقعیت ها همه آدم ها را از خودمان راضی نگه داریم. وقتی ما بخواهیم همیشه دیگران را از خودمان راضی نگه داریم طبیعتا داریم از باورها اعتقادها و افکار خودمان میگذریم یعنی اگر ما یک ترازو داشته باشیم یک طرف دیگران و یک طرف خودمان باشیم کسی که همیشه تلاش میکند که دیگران را راضی نگه دارد عملا این فرد اهمیت بیشتری به دیگران میدهد.

وقتی ما اهمیت بیشتری به دیگران میدهیم یعنی خودمان را ندید میگیریم بنابراین پیشنهاد ما این است که در این ترازوی من و دیگران همانقدر که دیگران مهم هستند من هم مهم هستم پس یک جایی من با دیگران مخالفت میکنم حتی اگر این افراذ ناراحت شوند.

سومین کاری که باید انجام بدهیم این است که اگر شما گاهی فکر میکنید که این کاری که از شما خواسته شده که انجام بدهید اشتباه است قطعا آن کار را انجام ندهید یعنی شما تلاش بکنید متناسب با عقاید باورها و نظام ارزش های خودتان عمل بکنید.

هرکس برای خود ارزش ها و اصولی دارد و اگر کاری که شما میخواهید انجام دهید با ارزش های شما سازگاری ندارد ر بلند مدت باعث میشود باعث میشود که خودتان نسبت به خودتان احساس خوبی نداشته باشید

چهارمین کار این است که در صحبت هایمان با دیگران هیچوقت در مورد خودمتن بد حرف نزنیم .

این را در نظر بگیرید که در ارتباط شما با دیگران مرتب با شما بد حرف میزنند قظعا احساس بدی در شما ایجاد خواهد شد بنابراین ماهم باید یاد بگیریم که خودمان در موذد خودمان بد حرف نزنیم .

یک بحثی به نام گفتگوی درونی داریم .گفتگوی درونی یعنی حرف هایی که خودمتن در خلوت به خودمان میگوییم

مثلا در خلوت خود به خودمان میگوییم تو خیلی خوبی و گاهی اوقات برعکس.

برای اینکه بفهمیم این گفتگوی درونی چقدر میتواند تاثیر مثبت و منفی بگذارد شما میتوانید مقایسه کنید وقتی که دیگران از شما تعریف میکنند و یا برعکس ما را تخریب میکنند پس اینحا برای اینکه ما بتوانیم به خودمان احترام بگذاریم باید یاد بگیریم با خودمان مهربان باشیم و حرف های ناراحت کننده به خودمان نزنیم .

یکی دیگر از کار هایی که کمک میکند که به خودمان احترام بگذاریم این است که دست از رویاهایمان برنداریم . هر کدام از ما انسان ها مجموعه ای از رویاها و خواسته هایی داریم که برای آینده خود برنامه هایی داریم . زمانی که این رویا هارا از خودتان بگیرید و دیگر رویایی برای اینده نداشته باشید احساس خوبی نسبت به خود نخواهید داشت

مسئله بعدی این است که اگر کسی به شما پیشنهادی میدهد که شما آن کار را دوست ندارید قطعا به طرف مقابل نه بگویید و مهارت نه گفتن را باید یاد داشته باشید تا بتوانید به خودتان احترام بگذارید.

آخرین مورد این است که اگر در زندگی یک چیزی هست که شما نمیتوانید آن را کنترل کنید رهایش کنید برای مثال ما نمیتوانیم ده سانت قد خود را بلند یا کوتاه کنیم اما میتوانیم تلاش کنیم موقعیت مالی خود را بهتر کنیم  و این کاملا تحت کنترل شماست .ولی اینکه با یک تورم شدید که به شدت قیمت ها افزایش پیدا میکند خیلی از برنامه های شما ممکن است تغییر کند این دیگر عاملی نیست بخواهید شما به راحتی آن را تغییر دهید.شرایط جوی مستقیما تحت کنترل شما نیست .

ما باید یاد بگیریم آنچه را که میتوانیم کنترل بکنیم تلاش بکنیم و آنجایی که احساس کردیم تحت کنترل ما نیست تحت یک واقعیت زندگی بپذیریم گاهی این واقعیت ها واقعیت شیرین زندگی هستند و گاهی واقعیت های تلخ زندگی و باید ان را بپذیریم و انرژیمان را صرف کار های دیگر بکنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *